skip to Main Content
Jak Chránit Svůj účet V Internetovém Bankovnictví?

Internetové bankovnictví má dneska skoro každý vlastník bankovního účtu. Není se čemu divit. Internetové bankovnictví nám totiž podstatně ulehčuje život. Nemusíme nutně vybírat hotovost, chodit do banky ani posílat platbu pomocí složenky. K jeho používání se samozřejmě váží určitá bezpečnostní pravidla. Šikovní hackeři si snadno poradí s různými překážkami a dokáží získat přihlašovací údaje k vašemu účtu. Co bychom neměli podcenit a jaká pravidla bychom měli dodržovat, abychom svůj účet v internetovém bankovnictví udrželi v bezpečí?

Získávání hesla metodou phishin

Phising je v současné době nejčastější metodou, pomocí níž hackeři získávají přístup k vašemu účtu. Váže se na elektronickou komunikaci, například e-mailovou. Hacker se s vámi pokouší komunikovat pomocí známých sociálních sítí či webů a vydává se za vaši banku.

Problém je v tom, že tato komunikace na první pohled vypadá opravdu věrohodně. Obdržíte mail s žádostí o přihlášení se ke svému účtu v internetovém bankovnictví. Jako důvod je obvykle uváděno bezpečností opatření, které musíte udělat, popřípadě změny nejrůznějšího charakteru. Přímo v mailu je také odkaz, na nějž máte kliknout, a který vás navede přímo na přihlašovací stránky banky.

Tento mail i odkaz je samozřejmě falešný. Hacker má nyní vaše heslo a otevřenou cestu k účtu ve vašem internetovém bankovnictví.

Získávání hesla metodou vishing

Jedná se o alternativu předchozí metody. V tomto případě se však hacker snaží získat přihlašovací údaje pomocí mobilního telefonu. Obvykle vám dojde SMS s žádostí o zavolání na určité telefonní číslo kvůli potížím s vaším účtem. Poté, co zavoláte, jste vyzvání ke sdělení přihlašovacích údajů k vašemu účtu.

MITM – útok Man in the middle

Další metodou útoku je tzv. Man in the middle, která je zaměřena na kryptografii. Princip spočívá v tom, že se hacker napojí na mail nebo zprávy, coby prostředník komunikaci sleduje a má také možnost kanál přerušit či se za něj sám vydávat.

Jak taková komunikace vypadá? Hacker vám z čísla nebo účtu vašeho známého či příbuzného pošle zprávu, že se dostal do potíží a potřebuje poslat finance, popřípadě že zapomněl přihlašovací údaje apod. Vše působí naprosto věrohodně, protože hacker využívá veřejný klíč osoby, která je vám známá.

Ochrana proti hackerům

Pokud se chcete účinně chránit pro hackerům a jejich nekalým praktikám, mějte na paměti, že:

  • žádná z bank nikdy neposílá maily, z nichž se můžete přímo přihlásit na internetové bankovnictví. V mailu nikdy není odkaz pro přihlášení! Banka pouze žádá, abyste se v nejbližší době přihlásili ke svému účtu v internetovém bankovnictví. Nikdy na odkaz pro přihlášení přímo v mailu neklikejte!
  • ke svému účtu v internetovém bankovnictví se vždy přihlašujte pouze na oficiálních stránkách vaší banky!
  • nikdy nikomu nesdělujte své přihlašovací údaje, nepište je v SMS ani v mailu, neříkejte je nikomu po telefonu!
  • k účtu se snažte vždy přihlašovat pouze ze svého počítače.
  • volte dobré přihlašovací heslo, ideálně s malými i velkými písmeny a s číslicemi.
  • přihlašujte se pouze na známých internetových připojeních, nikdy ne na veřejných sítích.
  • oficiální stránky vaší banky navštěvujte přímo, ne přes vyhledávač.
  • neukládejte si vaše heslo do prohlížeče.
  • spíše než otisk prstu používejte coby přihlašovací údaj kvalitní heslo. Otisky prstu se nachází na celém vašem zařízení.
  • přihlašovací údaje nikde nezaznamenávejte (například na papírek nebo do mobilu). Noste je v hlavě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top